1/01 Session Exercises

In class research:


  • Outcome - Awareness of UX - user experience - in state of the art hospitality websites, mobile sites + apps
    • View select hotel/accommodation sites + their mobile sites
      • Recommended Sites
        • Citizen M Hotels
        • Virgin Hotels
        • Mama Shelter
        • AirBnB

    • Let's discuss:
      • How does the user experience differ from 'traditional' websites?
        • Impression - type of hotel experience
        • Navigation - ease of finding desired information
        • Bookability - ease of booking
        • Integration of social elements
      • Share your findings and observations in the comment section of this post


    • Compare:contrast to major OTAs + mobile sites
      • Hotels.com
      • Booking.com

4 comments:

  1. Key understanding of UX...and ...how work in class tyoday can help with your project!! Merci

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  2. Bonjour à tous,

    J'ai retenu de ce cours des pistes permettant de s’adapter aux demandes des consommateurs d’aujourd’hui.. ;et de demain ! Lutter contre l’omniprésence des OTA sur le net
    Concrètement pour mon projet voilà ce que compte mettre en place:
    Travailler la Personnalisation
    De l’accueil aux cadeaux et services proposés en relation avec ses goûts
    >>> Travailler son fichier client / big data
    La décoration de l’hôtel « comme à la maison »
    Inspiration CitizenM
     Le Site internet de l’hotel et ses réseaux sociaux :
    Inspiration Citizen M, MamaShelter
     Sur le site internet décrire ce que le client va expérimenter
    - Bienvenue à Houlala Barcelona, bien plus qu’un endroit ou passer la nuit !
    - Venez-vous immerger dans la culture locale et vivre une expérience made in Barcelone
    - Rejoignez la communauté My Houlala pour obtenir nos meilleures offres sur l’hôtel et dans la ville.
    - Que vous soyez passionnés de culture, fans de shopping, amateurs de tourisme culinaire, & œnologique, adepte de la vie nocturne, sportifs ou mordus de foot vous ne raterez aucun des évènements et bon plans de la ville !
    - Faire connaissance autour d’un verre : nous vous invitons tous les soirs de 18h à 20h à nos Happy Hour : 1 verre Apéritif local ou vin à déguster offert à tous les clients de l’hôtel en toute convivialité puis 50% de réduction offert sur une sélection de boisson.
    - Détendez-vous dans notre Jacuzzi
    - Plongez dans notre piscine en plein cœur de la ville
     Prévoir un guide de la ville sur le site (c’est en cours) et l’actualiser chaque jour de tous les évènements – le faire vivre avec des expériences clients – le faire vivre chaque semaine
    Le rubricage Mcitizen m’a plu : To Listen - To See- To Read - To Explore - To Taste - To Wear - To Play
     Prévoir une fenêtre en page d’accueil avec les actualités de nos sites facebook, twitter, pinterest…..
    Inciter les clients a poster des messages ou photo et les faire apparaitre sur la page d’accueil, cela incitera à la viralité !
    Les OTA dominant la recherche sur internet, il faut trouver d’autres solution.
    En incitant nos clients à s’inscrire sur nos réseaux sociaux et à notre plan de fidélité, nous pouvons leur adresser des offres directes personnalisées

     Prévoir une application mobile: s’inspirer de http://mobileapp.marriott.com/
    Pour que l’hotel accompagne le client avant et après son séjour

    >Inviter des influenceurs
    Ex du site : http://www.buzzandgo.com/influencers/, une plateforme met en relation les influenceurs avec les hôtels et sociétés
    >Optimiser la vente des chambres en dernière minute
     Se référencer sur https://www.hotelquickly.com/hotels/
    >Equipement de l’hôtel : pensez à des atouts différentiant
    - lit extra large
    - des draps haut de gamme (égyptiens, ultra doux….)
    - une douche tropicale à haute pression
    - la télévision dans la salle de bain
    - téléviseur led
    - politique environnementale…
    - Possibilité de boire et manger à toute heure de la journée (Nous ne serons pas ouvert toute la nuit mais comme dans certains hotel nous pouvons laisser un libre service (alcools et frigo spécial) ou nos clients notent ce qu’ils ont pris sur un cahier) – le faire néanmoins surveillé par une caméra de sécurité….
    - Décoration comme à la maison

    Voilà!
    Merci Lizz pour ce cours très inspirant
    Valérie

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  3. the following part 2

    The key point will be to build the inter-active application, able to answer and guide well in a real time the student, and bring to him all the perfect answers he needs in a short time.
    Since the beginning the applicant can be able to exchange any of his points of views, ask questions and suggest some solutions as any member of the community.

    The community can give a mark to his proposition and if the solution is a top one, the consulting firm can reward him.
    As a community, some partnerships will provide to the members some local discounts in activities and in many ways. This way can open a loyalty card to get more discounts.

    Since the opening of the application the applicant is related to his new friends, his community and to the consulting team. All are linked and in fact reactivity.
    An applicant or a student can chat or call the team of the firm and talk with the other students if the FAQ is not enough.

    Later, after few weeks we can use Google analytics, Evalyzer, Insyde Labs, to examine and analyze the User Experience of the applicant and the students. This can help us to modify in a fast way the website, the application, the studies programs. With this comments we can be more reactive and in a perfect synergy with all the students. We must be able to provide to any the perfect response.

    The data storage of the experience of each student can be a gold treasure to match his goal with his studies and later with the job market.

    The application has to answer to their needs and to their experience, in maximum 2 clics. The user who is fully informed can be surprised too and discover some news experiences like some training sessions, e learning in the virtual academy, can be added values too.

    With this new digital ways of consultancy, an applicant or a student can express any of his expectations, with details, ask any questions and can be reassured before to register.

    All these ways can help the academy in coordination with the consulting firm to build the best program and to answer to the real needs of the students before his registration until he will access to the job market in contact with the human resources of the chains.

    This winwin method, bring to the applicant, the student, the academy, the chain, and all the stakeholders, benefit because it is a new dynamic way, closer to the

    Lionel
    October 6th, 2015.









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  4. Wow Lionel - thank you for a comprehensive answer. The idea of a hospitality learning community is very innovative!! I will send you an email response.

    Liz

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